یک کارآفرین در استان قزوین گفت: بهتر است در جامعه امروزی حداقل یک مهارت را بیاموزیم تا بتوانیم روی پای خود بایستیم و علاوه بر استقلال مالی از بروز افسردگی در خانواده جلوگیری کنیم؛ البته هم‌نشینی در مشاغل خانگی موجب گرم شدن کانون خانواده می‌شود.

به گزارش قزوین خبر؛اسما حامدی‌فر اظهار کرد: از ۲ سال پیش به‌صورت جدی در حوزه شیرینی و کیک مشغول به فعالیت هستم و بدین‌واسطه ۶ نفر از اعضای خانواده خود را در این حیطه مشغول به کار کرده‌ام.

وی ادامه داد: سیستم آموزشی ما مهارت‌محور نیست و در حال حاضر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در مقاطع ارشد و دکترا بیکار هستند و بنده نیز پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد به دنبال کارهای هنری بودم و دیدم زمان آن رسیده که یک مهارت را بیاموزم.

این کارآفرین خاطرنشان کرد: به‌واسطه مهارتی که آموختم برای خود و اطرافیانم کسب‌وکار راه‌اندازی کردم؛ در حقیقت یکی از اعضای خانواده می‌تواند با کمترین امکانات و ایجاد یک شغل خانگی امید را در دل خانواده ایجاد کند.

وی گفت: بهتر است در جامعه امروزی حداقل یک مهارت را بیاموزیم تا بتوانیم روی پای خود بایستیم و علاوه بر استقلال مالی از بروز افسردگی در خانواده جلوگیری کنیم؛ البته هم‌نشینی در مشاغل خانگی موجب گرم شدن کانون خانواده می‌شود.

حامدی‌فر اشاره کرد: به نظر من خانم‌ها در هر سن، موقعیت شغلی و خانوادگی می‌توانند یک مهارت را بیاموزند حتی فروش کوچک می‌تواند موجب افزایش عزت‌نفس آنان شود؛ در جامعه امروز بسیاری از بانوان خلأ عزت‌نفس خود را با رسیدگی به ظاهر خود پُر می‌کند اما اگر مهارتی بیاموزند ناهنجاری‌های اجتماعی نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر محصول خود را از طریق فضای مجازی عرضه می‌کنیم اما ناگفته نماند که تبلیغ چهره به چهره در فروش کالا تأثیر بسزایی دارد و موجب گسترده شدن دایره مشتریان می‌شود.

این کارآفرین بیان کرد: در سال گذشته و سال جاری قیمت مواد اولیه افزایش چشمگیری داشته است و ما از سود خود کاسته‌ایم تا محصول خود را به فروش برسانیم برای مثال خامه ۵ کیلویی ۱۱۵ هزار تومانی را با قیمت ۱۴۸ هزار تومان و آرد ۲۰ کیلویی را که تا پیش‌ازاین ۴۵۰ هزار تومان می‌خریدیم در حال حاضر ۷۷۰ هزار تومان خریداری می‌کنیم و این در حالی است که قیمت تخم‌مرغ، شیر و شکر نیز هر روز افزایش پیدا می‌کند.

حامدی‌فر در پایان سخنانش یادآور شد: یکی از اهدافم گسترش این کسب‌وکار است که در ابتدا باید فضای فیزیکی خود را گسترش داده و فر و یخچال صنعتی خریداری کنم البته یک سری حمایت‌ها باید از مشاغل خانگی صورت گیرد تا فعالان در این عرصه بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند. طی این سال‌ها مسئولین سخنان بسیاری گفته‌اند اما تحقق پیدا نکرده است برای مثال برای دریافت وام ۵ میلیون تومانی بروکراسی شدید اداری قرار می‌دهند درحالی‌که این مبلغ حتی برای خرید مواد اولیه کفایت نمی‌کند.

این مصاحبه در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و معرفی پیشرانان توانمند استان صورت پذیرفت. کارفرمای این طرح ملی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و جهاد دانشگاهی مجری این طرح است؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات تکمیلی به سایت www.inhb.ir مراجعه کنند.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار