مدیر اجرایی مرکز نیکوکاری حضرت ولیعصر شهرستان آبیک گفت: در یک گروه خیریه تصمیم گرفتیم مددجویانی که درخواست کمک دارند را خودکفا کنیم برای همین منظور در شهریور ۹۹ کارگاهی را با کمک خیرین راه‌اندازی کردیم و در حال حاضر ۲۶ نفر در این کارگاه‌ها مشغول به کار هستند.

فرحناز محرابی در گفت‌وگو با قزوین خبر اظهار کرد: در یک گروه خیریه تصمیم گرفتیم مددجویانی که درخواست کمک دارند را خودکفا کنیم به همین منظور کارگاهی را در شهریور ۹۹ با کمک خیرین راه‌اندازی کردیم و علاوه بر آن تسهیلات دریافت کردیم و اقساط آن را خودمان پرداخت می‌کنیم.

وی ادامه داد: مسجد محله فضای فیزیکی کارگاه را در اختیار ما قرار داد و در حال حاضر ۲۰ نفر در این کارگاه مشغول به کار هستند، روز گذشته نیز کارگاهی را در شهرک قشلاق آبیک راه‌اندازی کردیم تا ۶ نفر در آن مشغول به کار شوند، همچنین کارگاه سوم هفته را آینده راه‌اندازی خواهیم کرد که در آن پایگاه نیز ۶ نفر مشغول به کار خواهند شد.

این کارآفرین خاطرنشان کرد: افراد به جای کمک گرفتن از خیریه‌ها می‌توانند با کمک خیرین و یا تسهیلات می‌توانند یک چرخ خیاطی تهیه کرده و کسب درآمد داشته باشند، برای آموزش نیز می‌توانند به سازمان فنی حرفه‌ای مراجعه کرده و مدرک تخصصی بگیرند.

وی بیان کرد: متولیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی می‌توانند به متقاضیان مشاغل خانگی آموزش‌های لازم را ارائه دهند و با بیمه کردن فعالان در این عرصه گامی مهمی در بخش مشاغل خانگی بردارند. در حال حاضر اغلب ارگان‌ها تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت می‌کنند اما بهتر است تسهیلات را با ‌کمترین سنگ‌اندازی پرداخت کنند تا افراد بیکار مشغول به کار شوند.

محرابی اظهار کرد: مشاغل خانگی با کمترین هزینه راه‌اندازی می‌شوند بنابراین متقاضیان با یک چرخ خیاطی می‌توانند در منزل درآمدزایی داشته باشند و خودکفا شوند.

وی با بیان اینکه در این کارگاه پارچه‌های برش‌خورده را از تولیدی‌ها تحویل می‌گیریم و پس از دوخت به آنان تحویل می‌دهیم، افزود: اغلب فعالان در این کارگاه خانه‌دار بوده و فرزند دارند بنابراین مشاغل خانگی بهترین فرصت برای زنان خانه‌دار است تا در کنار رسیدگی به کارهای منزل و فرزندپروری مشغول به کار شوند و کسب درآمد نیز داشته باشند.

مدیر اجرایی مرکز نیکوکاری حضرت ولیعصر شهرستان آبیک در پایان سخنانش تأکید کرد: از مسئولین تقاضا داریم به خیریه‌ها توجه مضاعف داشته باشند چراکه این خیریه‌ها می‌توانند اشتغال‌زایی خوبی را داشته باشند. در این کارگاه تولیدی تجهیزاتی نظیر میز برش و قیچی نداریم و تعداد چرخ‌های خیاطی نیز کم است اگر مسئولین فضای فیزیکی در اختیار خیریه‌ها قرار دهند آنان می‌توانند افرادی را مشغول به کار کنند بنابراین دیگر نیازمندی وجود نخواهد داشت که دست نیاز به سوی نهادهای حمایتی دراز کند.

این مصاحبه در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و معرفی پیشرانان توانمند استان صورت پذیرفت. کارفرمای این طرح ملی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و جهاددانشگاهی مجری این طرح است؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات تکمیلی به سایت www.inhb.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار