کدخبر: 4261

یک کارآفرین گفت: از ۱۷ سال پیش پخت شیرینی را از مادر همسرم آموختم و به همراه مادر شوهر، ۲ جاری و خواهرشوهرهایم شیرینی سنتی پخت می‌کنم و در حال حاضر تصمیم دارم فعالیتم را گسترش بدهم.

فرشته فرزام چافی در گفت‌وگو با قزوین خبر اظهار کرد: از ۱۷ سال پیش پخت شیرینی را از مادر همسرم آموختم و به همراه مادر شوهر، ۲ جاری و خواهرشوهرهایم شیرینی سنتی پخت می‌کنم.

وی ادامه داد: با مشاهده تبلیغات طرح ملی توسعه مشاغل خانگی تصمیم گرفتم کسب و کار خود را گسترش دهم و افراد بیشتری را مشغول به کار کنم؛ در حال حاضر ۲ نفر تحت پوشش ما قرار دارند و در صورت اعطای تسهیلات با خرید تجهیزات می‌توانیم سه فرد دیگر را نیز در کارگاه مشغول به کار کنیم.

این کارآفرین تصریح کرد: از مزایای مشاغل خانگی می‌توانیم به حضور در منزل و تربیت فرزندان اشاره کنیم شغل خانگی امنیت و کسب درآمد را نیز با خود به همراه دارد به خصوص در روستاها به دلیل بُعد مسافت تا شهرها این امر حائز اهمیت است.

وی اشاره کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی طرح خوبی است و بسیاری از مشاغل در روستاهای اطراف ما تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و یک پشتیبان چند نفر را مشغول به کار کرده است.

فرزام بیان کرد: به افرادی که قصد ورود به عرصه مشاغل خانگی را دارند می‌گویم در ابتدا باید آموزش ببینند و سپس وارد عرصه تولید شوند. فروش مهم‌ترین مشکل فعالان عرصه مشاغل خانگی اگر در تمام طول سال مشتری داشته باشند شیرینی پخت خواهند کرد اما به دلیل عدم بازار و فروش تنها در ایام عید و گاهی در برخی مراسمات سفارش شیرینی می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی مشکل فروش محصولات خانگی برطرف شود تولیدات فعالان این عرصه افزایش پیدا خواهد کرد؛ البته تا به امروز از فضای مجازی برای فروش محصولات استفاده نکرده‌ایم و تنها به‌صورت چهره به چهره موفق به فروش محصولات خود شده اگر جهاد دانشگاهی بتواند نمایشگاهی برگزار کند تا محصولات مشاغل خانگی به فروش برسد کمک شایانی به فعالان در این عرصه کرده است.

این کارآفرین متذکر شد: قیمت مواد اولیه روز به روز افزایش پیدا می‌کند بسیاری از قنادان در شهرها برای تأمین مواد اولیه با کمبود مواد در بازار مواجه شدند برای مثال در صنعت شیرینی‌پزی روغن جامد حرف نخست را می‌زند و بسیاری از قنادان را با مشکل مواجه کرده است ما نیز در عرصه مشاغل خانگی که پخت کمتری نسبت به قنادان داریم نیز با این مشکل مواجه شدیم اما به ناچار روغن جامد را با قیمت‌های بالاتر از بازار تهیه می‌کنیم.

وی اضافه کرد: پس از فروش محصولات با کنار گذاشتن هزینه مواد اولیه سود حاصل را بر تعداد افراد فعال در کارگاه تقسیم می‌کنیم؛ هرچند سود چشم‌گیری نیست ولی همیشه خدا را بابت آن شکر می‌کنیم.

فرزام در پایان سخنانش مطرح کرد: برای تهیه وام و مجوز بانک‌ها و نهادهای دولتی مراجعه نکردم چون بسیاری از افراد بودند که برای دریافت تسهیلات به بانک مراجعه کردند و با مشاهده سنگ‌اندازی بانک‌ها کار را در میانه راه رها کردند.

انتهای پیام

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار