مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان قزوین گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی یکی از بزرگترین رزمایش‌های مردمی جهان است که پس از پیروزی جبهه مقاومت شکل جدیدی به خود گرفته و مورد استقبال خیل عظیمی از عاشقان و دلدادگان حسینی قرار گرفته است.

مهدی طاهرخانی افزود: اربعین یک کار بزرگ فرهنگی به ویژه در کربلاست که استان قزوین هم همانند استان‌های دیگر کشور هر ساله در تسهیل‌گری و کمک به برگزاری هر چه باشکوه‌تر این رویداد توفیقات خوبی داشته است. سال گذشته از استان قزوین ۶۰ موکب خدمت‌رسان، اسکان، تغذیه و درمان در ایران و عراق در خدمت زائرین و عاشقین حضرت سیدالشهدا (ع) در ایام اربعین بودند که برخی از آن‌ها از ۱۰ روز مانده به اربعین تا ۵ روز پس از اربعین خدمت‌رسانی می‌کردند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین ادامه داد: امسال هم تا روز عاشورای حسینی یعنی ۱۰ محرم‌الحرام که آخرین مهلت ثبت درخواست مواکب بود، به فضل الهی علیرغم ادغام چند موکب که سال گذشته فعالیت می‌کردند، تعداد درخواست‌های ثبت پروانه موکب‌داری افزایشی بوده و 68 درخواست به ثبت رسیده است و در حال سپری کردن مراحل پایانی صدور پروانه موکب‌داری در ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور هستند.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار